На 6 декември 2013 г. Националната агенция за професионално образование и обучение съвместно с Центъра за развитие на човешките ресурси проведе работна среща с директори на професионални гимназии от цялата страна. Темата на работната среща бе: Стратегии за мобилност в контекста на Европа 2020: системата за кредити в ПОО (ЕСVЕТ) и валидирането на неформалното и самостоятелно учене.
На работната среща участваха повече от 80 директори на професионални гимназии от цялата страна. В работната програма бяха включени презентации по няколко от най-важните инструменти, свързани с насърчаване на политиките за Учене през целия живот – Системата за кредити в професионалното образование и обучение, Системата за валидирането на знания и умения, придобити чрез неформално и самостоятелно учене, европейските инструменти за признаване на квалификациите и компетенциите в мобилността – ЕВРОПАС. Националната агенция за професионално образование и обучение, в качеството си на Национална координационна точка, представи подробно инициативите и дейностите, предприети на национално ниво, свързани с ангажиментите ни по Препоръката за създаване на Система за кредити в ПОО.
Централно място в работната среща бе отделено на представянето на Проект BG051PO001-4.3.03-0001 “Нова възможност за моето бъдеще“, финансиран със средства по ОП “Развитие на човешките ресурси” по приоритетна ос 4 “Подобряване достъпа до образование и обучение ”, област на интервенция 4.3 “Развитие на системата за учене през целия живот”, в който НАПОО е партньор.
Участниците бяха запознати с целите на проекта:
– Увеличаванe на възможностите за придобиване на професионална квалификация за повишаване на пригодността за заетост
– Създаване и тестване на Система за идентифициране и признаване на неформално придобитите знания, умения и компетентности.
– Нормативно регламентиране на процеса за идентифициране и признаване на знания, умения и компетентности, придобити чрез неформално обучение и самостоятелно учене
Сертифициране на лица, които са придобили своите професионални знания, умения и компетентности по неформален или самостоятелен път
Широко популяризиране на възможностите за валидиране на неформално и самостоятелно придобити знания, умения и компетентности сред българската общественост.
Особено голям беше интереса на директорите към разработения „Наръчник на училищата за валидиране на професионална квалификация, придобита чрез неформално и самостоятелно учене“, в който подробно се регламентират задълженията на професионалните училища свързани с организиране и провеждане на валидирането.
За повишаване на информираността на аудиторията допринесе и представянето от страна на Центъра за развитие на човешките ресурси на европейските инструменти за признаване на квалификациите и компетенциите в мобилността – ЕВРОПАС и на обучителна програма „Ориентиране за мобилност” Еврогайдънс България.