Как се прави собствен бранд в Интернет

Аз съм Александра и учих в програма по дигитален маркетинг в ЦПО в преломен момент за мен.

По професия съм журналист и имам над 13 години стаж по специалността. След две поредни майчинства и три деца, започнах отново да си търся работа и да проучвам подробно какво предлага трудовият пазар.

Много бързо установих, че имам нужда от подобряване на квалификацията ми и нови умения, за да стана по-конкурентна.

Имах и няколко условия:

  • търсех обучение, с което да надградя знанията в основната ми професия
  • възможност да работя дистанционно и на свободна практика
  • умения, които да ми помогнат да развия своя собствен малък бизнес
  • и най-важното – обучение, което да ми даде перспектива и по-добра реализация

Когато научих за Цялостната програма по дигитален маркетинг на учебния център не се поколебах нито за миг. Следях им работата и харесвах енергията на екипа от преди.

Преминах през всички модули на програмата и се радвам, че избрах цялостното обучение, защото наистина успях да усетя духа и живеца на тази професия.

Нека кажа няколко важни неща и за самата организация на програмата.

Колкото и да бях мотивирана да я запиша, аз имах още няколко изисквания –

  • обучението да е изцяло онлайн
  • да имам бърз достъп до лекторите, за да мога да задавам въпроси
  • да има вариант за проследяемост на напредъка ми
  • задължително лекциите да са достъпни и на запис, за да мога да ги гледам в удобно за мен време.

Какво получих?

Лекциите бяха организирани в 4 дни от седмицата. Три от тях привечер, а четвъртото практическо занятие в събота преди обяд. Лекторите бяха подготвени с най-новите и горещи новини от света на дигиталния маркетинг. Споделяха непрекъснато допълнителни ресурси, поддържаха диалог с курсистите и бяха винаги достъпни за последващи разговори.

Това е динамична професия и обратната връзка е от изключително значение.

Най-големият плюс обаче, бяха заданията, които имахме да изпълняваме по време на всеки модул. Именно те служеха най-добре, за да се приложи всичко на практика и да се види в реално време какво курсистът е усвоил и над какво да наблегне.

Получих задълбочени знания, които ми дадоха нужната подготовка, за да ги добавя към професионалното си портфолио и да започна да си търся нова работа веднага.

Допълнителният плюс е, че открих какво точно от дигиталния маркетинг е “моето нещо” и в коя сфера искам да се развивам.

Когато се записах на обучението тъкмо бях стартирала личен блог за кариерно развитие на жените и майките. Всичко научено в модулите аз прилагах веднага в моята работа като журналист и блогър на свободна практика.

Резултатите не закъсняха.

Още по време на обучението постигнах

  • по-широка и силно ангажирана с моите теми аудитория;
  • подобрих комуникационните си умения в дигитална среда;
  • изградих силен личен бранд, който вече е разпознаваем в своята ниша;
  • станах по-уверена и спокойна в техническата работа, свързана с поддръжката на блога и социалните мрежи към него – фейсбук, инстаграм, линкедин
  • за първи път от програмата чух за имейл маркетинга и останах очарована от него. Веднага започнах да развивам собствен бюлетин към блога.

За финал мога да споделя, че броени седмици след като обучението ми приключи аз си намерих почасова дистанционна работа. Кандидатствах и бях одобрена за позиция Специалист “Комуникации и връзки с обществеността” към НПО, фокусирано върху екологичните теми.

В момента съчетавам опита си на журналист с новопридобитите ми умения от обучението по дигитален маркетинг и отговарям за:

  • създаването на уникално бранд съдържание
  • комуникирането му в социалните мрежи – фейсбук и инстаграм
  • създаването на подходяща визуална част, съобразена с различните комуникационни канали
  • поддръжката на имейл бюлетина, сайта и още много творчески и технически детайли ежедневно.

 

Александра Джандева – Желязкова

 

Малката история на Александра е получена  в НАПОО в рамките на инициативата „Малка история за ПО“, като част от дейностите по проект „Качество и ефективност“, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, съфинансирана от Европейския социален фонд